Vision

Juelsminde dagskole er en skole for alle.

Vi er en skole, der sætter spørgsmålstegn ved ideer og systemer, der adskiller mennesker og fokuserer på det, der forener os og styrer fællesskabet.

Vores pædagogiske principper for undervisning og læring bygger på en forståelse af at uddannelse ikke er et spørgsmål om at lære en masse fakta viden, men om at lære at tænke og regne den ud.

Elever og lærere arbejder sammen, handler, korrigerer forkert og bliver ansvarlige mennesker klar til at skabe en bedre verden.

Det er meget vigtigt for os, at vi forbinder indholdet i undervisningen med den virkelige verden. Uanset om vi underviser i matematik, sprog eller biologi, jo mere vi kan forbinde det til det virkelige liv og gøre viden relevant og et nyttigt værktøj for os, jo mere lærer vi og jo mere ivrige bliver vi efter at lære mere.

VI TAGER HANDLING OG VI LÆRER NOGET

Fælles handlinger er et vigtigt element i vores pædagogik og undervisningsmetoder.

Fælles handlinger er ikke en selvfølgelighed, det er ikke en rutine – den tilføjer værdifulde oplevelser til dagligdagen, krydder livet på skolen og får tingene til at bevæge sig.

Fælles handlinger forener os, vi lærer og vi vokser sammen.