Faciliteter

Dagskolen ligger på østkysten i Juelsminde med en dejlig natur – tæt ved skov og badestrand. Juelsminde er en mindre havneby, som hvert år trækker mange turister til.

Vi bor ca. 30 km fra Vejle og Horsens. Vores nærmeste nabo er Opholdsstedet Juelsminde, som vi deler en lang række fælles faciliteter og kulturelle fornøjelser med.

Vi har bl.a. egen sportshal med hoppeborg og oppustelig fodboldbane samt div. rekvisitter til forskellige sportsgrene, park med shelter og bålplads, stor træterrasse med grill, økologisk køkkenhave, høns og havehus.

Vores undervisningslokaler er fleksible og tilpasses elevernes behov og interesser.

Konstruktionen af vores økologiske køkkenhave og kompost.

SPORTSHAL

Vores store multihal, bruges ikke kun til at brænde krudt af, men også til at afholde en større række af arrangementer og events.

SKOLESKIBET SIROCCO

Vi har taget brug af vores geografiske placering, og investeret i en sejlbåd, så vi nu også lærer at navigere til søs.

MUSIK

Interesseret i det musikalske? Her kan du udvikle dine musikalske talenter og fremvise dine evner til en af vores arrangementer.

VÆRKSTED

Kan du lide at bruge dine hænder? Vi har et værksted til træarbejde og mekanik.

“Virkelighedsnært læringsmiljø er nøglen til læring”

– Forstander Ellen Holberg

Fra jord til bord

Som mennesker er vi helt afhængig af, hvad vi spiser og drikker. Vores kroppe bruger det, vi indtager, til at opbygge og forny sig selv hver eneste dag. Det betyder også, at når vi ikke spiser gode og næringsrige fødevarer, eller ikke spiser varieret, eller måske spiser for meget, så får kroppen problemer. Den mad og drikke, vi griber ud efter, har en stor indflydelse på vores helbred.

Lærere og elever er engagerede. Vi lærer gennem praksis såvel som teori; vi udforsker verden såvel som vi studerer i bøger. Ved at gøre det, bruger vi vores hænder, vores hjerner, vores sanser og vores hjerter, kort sagt, os selv som menneske.

Mad, simpelt som det umiddelbart lyder, giver os vigtig indsigt i vores moderne liv – hvordan behandler vi maden, hvad symboliserer vores madvaner, og hvilke ritualer har vi med måltiderne? Vi har taget emnet til os, og bruger det som redskab i dannelsen. Madlavningen og måltider ser vi som en fællesaktivitet. Vi dyrker vores økologiske køkkenhave og spiser vores friske råvarer i fællesskab. Hvilket sker under vores erfarne køkkenleder Ilonas kyndige vejledning.