STU med individuelt fokus

– En særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse

STU er for unge mellem 16-25 år, der grundet fysiske, psykiske eller mentale udfordringer ikke kan gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse.

STU på Juelsminde Dagskole har særlig fokus på den enkelte ung og dennes ressourcer og interesseområder. Uddannelsen tager sit udgangspunkt i den studerendes forudsætninger og tilpasses løbende gennem uddannelsens 3 års varighed.

På Juelsminde Dagskoles STU kalder vi de unge for studerende. De er ikke længere elever på Dagskolen eller i folkeskolen, de er nu i gang med en ungdomsuddannelse.

Undervisningen bygger på et helheds menneskesyn, hvor der er fokus på både teoretisk og praktisk læring. Vi prioriterer, at de studerende ikke kun bliver til noget men til nogen, derfor er hele spørgsmålet om Life Skills eksistentielt. At udvikle de unges fulde potentiale er i centrum.

Det handler ikke kun om at overleve, men at leve et godt liv.

Vi tilbyder flere forskellige linjer, da det er vigtigt, at de studerende beskæftiger sig med noget de har interesse i. De skal have lyst til at lære mere om det fag eller projekt, som det planlægges, at de beskæftiger sig med, så det er lettere at finde og holde motivationen.

Herunder ses et udsnit af de linjer, som vi tilbyder for øjeblikket.

Kontakt os venligst for yderligere oplysninger.

VÆRKSTEDSPRODUKTION

SEJLADS OG VEDLIGEHOLDELSE

PARK OG ANLÆG

KUNST OG KULTUR

FRA JORD TIL BORD

LIFE SKILLS

“At lære et håndværk er at skabe liv”

– Forstander Ellen Holberg

Når livet bliver værd at stå op til

– At mestre livet så det giver mening

Det er altafgørende, at de studerende trives i hverdagen. Det er motivationen og lysten til at møde op, der er spiller en rolle. Men hvad kan få en STU studerende ud af fjerene? Det har vi nogle bud på her:

• Det handler om, at den studerende bliver inkluderet i stedet for ekskluderet.
  • Det handler om, at den studerende gør brug af alle sine potentialer.
  • Det handler om, at den studerende oplever, at han eller hun bidrager til noget meningsfuldt.
  • Det handler om, at den studerende oplever, at han eller hun er en del af et fællesskab.

Jo stærkere fællesskab, des større chance for succes.