Værdigrundlag

Virkelighedsnært lærings-miljø er nøglen til læring

Det er afgørende for os, at forholde det faglige indhold i undervisningen med den virkelige verden. Uanset om vi underviser i matematik, sprog eller biologi.

Jo mere vi forbinder det faglige til det virkelige liv og gør viden relevant og brugbart for hver enkelt elev, jo mere meningsfyldt bliver oplevelsen. Jo mere lærer vi og jo mere ivrige bliver vi for at lære mere.

Forskelligheder er en styrke

Med udgangspunkt i hver enkelt elevs forudsætninger og kompetencer, trænes de i at arbejde sammen, handle, korrigere forkert og blive ansvarlige mennesker, der kan være med til at bidrage til en bedre verden.

Vi stræber efter at udvikle hver enkelt elev med forståelsen af, at han kan hjælpe med at gøre verden til et bedre sted, at han betyder noget for fremtiden, at han er en vigtig del af samfundet og at vi har brug for ham.

Fællesskabet er afgørende for udvikling

Vi er en skole, der sætter spørgsmåls-tegn ved overbevisninger, ideer og systemer, der adskiller mennesker. Vi fokuserer på det, der forener os.

Fælles handlinger er et vigtigt element i vores opfattelse af læring og udvikling. De tilføjer værdifulde oplevelser til dagligdagen, krydder livet på skolen og får tingene til at bevæge sig. Gennem fælles handlinger træner elever og lærere færdigheder i at handle kollektivt. Det forener os, og vi lærer og vi vokser sammen.